Vanderlande

Vanderlande is een wereldwijd opererende, toonaangevende topspeler op het gebied van geautomatiseerde material handling systemen en de bijbehorende services. De systemen van Vanderlande maken een snelle, betrouwbare en minder arbeidsintensieve afhandeling mogelijk van goederen in distributiecentra, sorteerfaciliteiten van post- en pakketbedrijven en bagageafhandeling op luchthavens.

 

Strategia heeft in 2013/2014 de wereldwijde rebranding van deze logistieke topspeler verzorgd. Via diverse merkstrategiesessies met topmanagement en meerdere focusgroepen uit de organisatie werd een nieuwe merkenstrategie ontwikkeld en de visual identity drastisch vernieuwd. Het project management van de wereldwijde implementatie was onderdeel van de totaalaanpak van Strategia. Resultaat was een volledige rebranding van alle vestigingen in 26 landen van signing op gebouwen en voertuigen tot het vervangen van bijvoorbeeld meer dan 45 brochures in meerdere talen.

Een bijzonder onderdeel van de revitalisering van het merk Vanderlande was de volledig nieuwe opzet van het jaarverslag. De integrated reporting bestond uit drie informatieve en lezenswaardige delen: Year in Review, Financial Statements en Sustainability Report.

Share
Share