Hertel – Industriële services

Steigerbouw at work

Hertel – herstructurering, herpositionering, strategie-ontwikkeling, Business Intelligence, acquisitie- en desinvesteringen, key account management, wereldwijde re-branding, global corporate communicatie, HSE en crisiscommunicatie

Hertel is een leidende, internationale, multi-disciplinaire dienstverlener in de industrie en biedt haar klanten ‘Asset Lifecycle Support’. Activiteiten zijn gericht op steigerbouw, isolatie en corrosiebescherming. Hertel werkt met meer dan 10.000 medewerkers wereldwijd voor haar opdrachtgevers in sectoren als Oil & Gas, Process en Energy. In 2011 ging het bedrijf door een diep dal en moest door herfinancieringstrajecten overleven. Tijdens de herstructureringsfase werd Strategia betrokken bij de ontwikkeling van de nieuwe strategische visie en verantwoordelijk voor global Marketing & Communications (M&C). Op mondiale schaal werd de M&C nieuw leven ingebleven en geprofessionaliseerd. Na herstructurering, consolidatie en terugkeer naar winstgevendheid werd het bedrijf in 2015 in gezonde staat geacquireerd door een Franse branchegenoot.
Lees verder ….

Hertel is een leidende, internationale, multi-disciplinaire dienstverlener in de industrie en biedt haar klanten ‘Asset Lifecycle Support’. Activiteiten zijn gericht op steigerbouw, isolatie en corrosiebescherming. Hertel werkt met meer dan 10.000 medewerkers wereldwijd voor haar opdrachtgevers in sectoren als Oil & Gas, Process en Energy. Regio’s waarin Hertel acteert zijn Europa, Midden-Oosten, Caspian, Azië en Australië. In 2011 ging het bedrijf door een diep dal met ernstige verliezen en moest door herfinancieringstrajecten overleven. Eind 2011 werd Strategia betrokken bij de herstructurering en ontwikkeling van de nieuwe strategische visie. Namens Strategia werd Peter Bassa verantwoordelijk voor de heropbouw van de wereldwijde Marketing & Communications (M&C) en lid van de Senior Management Committee.

In het meerjarenprogramma M&C ging in 2012 alle aandacht uit naar ‘overleven’ en het ondersteunen van de herstructurering. Ook de M&C-organisatie op corporate en regionaal niveau werd aangepast. In 2013 werd op mondiale schaal het marketing & communicatieprogramma nieuw leven ingeblazen en geprofessionaliseerd. Het verbeterprogramma Heart werd intensief ondersteund en er volgde een wereldwijde re-branding. Een modulaire uitgebreide M&C-toolbox werd in nauwe samenwerking met de internationale M&C-organisatie ontwikkeld en geimplementeerd. De omslag kwam in 2014 waarna de aandacht na de borging van het communicatieprogramma in de regio’s verschoof naar strategie, business intellingence en key account management.

Na deze intensieve periode van herstructurering, consolidatie en terugkeer naar winstgevendheid werd het bedrijf in 2015 in gezonde staat geacquireerd door een Franse branchegenoot. Hierdoor ontstond een leidende speler in industriële dienstverlening in Europa, het Midden-Oosten, Caspian, Azië en Australië met een omzet van ruim € 1,6 miljard en circa 17.000 medewerkers in dienst.

Met de verkoop aan Altrad werd een complete transitiefase van vier jaar door Strategia succesvol afgerond.

Hertel – Target Zero/Safety

Target Zero: wereldwijd naar een ongevalsvrije werkplek in de industrie
Ondanks alle veranderingen die Hertel doormaakte, bleef de aandacht voor veiligheid company value nr 1 en een absolute prioriteit. Met een vooruitstrevend HSE-programma werd in alle regio’s van Hertel voortdurend gewerkt aan het speciaal ontwikkelde Target Zero programma. Doel: ‘zero harm to people and environment’. Strategia ontwikkelde samen met de HSE-afdeling een zeer uitgebreid instrumentarium van policy, HSE framework tot een uitgebreide HSE-toolkit toepasbaar voor alle regio’s in het bedrijf. Rapportages, bijeenkomsten, interne communicatie en het naar de klanten uitdragen van de visie en aanpak van Hertel naar klanten leverden resultaat en respect bij opdrachtgevers.

Overname Hertel door Franse branchegenoot
Strategia ondersteunde op diverse fronten het verkoopproces van Hertel aan de Franse branchegenoot Altrad. Zowel op het gebied van business intelligence als in- en externe communicatie werd ondersteuning verleend aan dit proces. Markt-, concurrentie- en bedrijfsinformatie werd geanalyseerd en geleverd in het kader van de toetsing door Europese toezichthoudende instanties.

Op communicatiegebied werd op vele manieren de overname van Hertel ondersteund; via webcasts, videomessages van de CEO tot meetings, presentaties, informatie via de website, social en speciale newsletters. Extern werden een uitgebreide toolkit ontwikkeld voor alle externe stakeholders zoals klanten, leveranciers, financiële instellingen en de pers.

Bijzonder aan dit traject was dat Strategia vanuit Hertel de communicatie-aanpak ontwikkelde en coordineerde voor zowel Hertel als Altrad waardoor een uniforme en gelijktijdige communicatie gegarandeerd was.

Ecolog – Logistiek, Facility Management Services

Ecolog – Internationaal marketing- en communicatiemanagement, aansturing teams in Dubai/Macedonië

Ecolog is een vooraanstaande leverancier op het gebied van supply chain, bouw, technische dienstverlening, facility management en milieuservices. Zij levert die aan overheden, defensie en humanitaire organisaties en commerciele bedrijven in Oil & Gas, Mijnbouw, Energie and Infrastructuur projecten. Sinds haar oprichting 20 jaar geleden heeft Ecolog meer dan 1.100 uitgevoerd en is actief in meer dan 20 landen, op een 150 locaties en met zo’n 12.000 medewerkers.

Met haar hoofdkantoor in Dubai, UAE, en haar operationele diensten in Tetovo (Macedonië) levert Ecolog haar ‘mission critical’ dienstverlening in een breed scala van regio’s, ook in ’s werelds meest ontoegankelijke en uitdagende omstandigheden. Ecolog is actief in het Midden-Oosten, Afrika, Azië, Europa en de USA.

Namens Strategia heeft Peter Bassa in 2015/2016 als Chief Marketing Officer de ontwikkeling van de nieuwe strategie ondersteund, de afdeling M&C vanuit Macedonië geleid en een brede toolkit aan M&C-middelen ontwikkeld. Specifieke aandacht is uitgegaan naar de ontwikkeling van de nieuwe strategie en positionering van de Groep voortvloeiend uit de sterke groei van de organisatie, de ontwikkeling van de M&C-organisatie op internationale basis, ontwikkeling van een professionele M&C-toolkit zoals website, presentaties, documentatie, versterking van de media-aanpak, location- en project based branding, interne communicatie en het opzetten van een professionele aanpak van de HSEQ-communicatie.

Employees - Safety

Ecolog Quality & Safety: Safety First. Always.
Ecolog heeft een sterke ambitie om haar kwaliteits- en veiligheidsbeleid op een zeer hoog niveau te organiseren. Gezien haar aanwezigheid in vaak uitdagende, en niet altijd ongevaarlijke, omstandigheden wordt er intensief aandacht besteed aan de veiligheid van haar medewerkers. In nauwe samenwerking met de afdeling HSEQ van Ecolog is een company-breed programma ontwikkeld om de ‘Safety First’ aanpak diep in de organisatie te laten leven.

Ecolog. Een echte multi-national
In een kort tijdsbestek van zo’n 20 jaar is Ecolog uitgegroeid tot een leidende partij in haar markt. Ongekende dynamiek en ondernemingslust kenmerkt de vele nationaliteiten die voor Ecolog werken op de meest bijzondere plekken in deze wereld. Communicatie moet dan ook mensen verbinden die elkaar nooit zullen zien, cultuurverschillen overbruggen en medewerkers binden aan de ‘family’ die Ecolog heet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *