Cases-Nooteboom

Nooteboom – Speciaal transport/Logistiek

Nooteboom – bouwen aan een succesvolle organisatie

Royal Nooteboom Group is een leidende speler in de internationale markt voor speciaal transport. Actief in meer dan 100 landen realiseert Nooteboom circa € 100 miljoen met zo’n 400 medewerkers. Familiebedrijf Nooteboom heeft een sterke traditie om haar klanten keer op keer te verrassen met baanbrekende innovaties. Om zich in de zeer competitieve markt onderscheidend te positioneren en het Nooteboom-merk beter bij te laten dragen aan het succes van de onderneming, ondersteunt Strategia Nooteboom bij het ontwikkelen van haar strategie, merkpositionering en de professionalisering van haar organisatie.

De re-branding vond plaats in 2016 en werd gecombineerd met de zeer succesvolle introductie van de ‘ground breaking’ innovatie van een nieuw trailerconcept MANOOVR. Diverse internationale innovatieprijzen onderbouwden de positionering van Nooteboom als een innovatieleider in de markt van het speciale transport. De geïntegreerde aanpak van de marketingcommunicatie werd gedragen door een intelligent contentplatform waarin de diverse tools als nieuwe website, corporate magazine, beurzen en pr slim op elkaar werden afgestemd.

In 2017 kreeg deze aanpak een ‘live’ vervolg. De viering van het 135-jarig bestaan in 2017 was een mooie aanleiding om de banden met opdrachtgevers, leveranciers, kennisinstituten, de lokale omgeving en uiteraard medewerkers en familieleden nauwer aan te halen. De vooraf gestelde doelstellingen werden ruimschoots overtroffen qua commercieel resultaat, bezoekersaantallen en media-aandacht.

Marinka Nooteboom
Artikel Marinka Nooteboom in Financieele Dagblad

Klik hier voor het volledige interview met Marinka Nooteboom in het
Financieele Dagblad.