Werk

Krachtige rebranding Nooteboom

135-jarig jubileum milestone in revitalisering van het merk Nooteboom

Nooteboom Group is een leidende speler in de internationale markt voor speciaal transport. Actief in meer dan 100 landen realiseert Nooteboom circa € 100 miljoen met zo’n 350 medewerkers. Familiebedrijf Nooteboom heeft een sterke traditie om haar klanten keer op keer te verrassen met baanbrekende innovaties. Om zich in de zeer competitieve markt onderscheidend te positioneren en het Nooteboom-merk beter bij te laten dragen aan het succes van de onderneming, ondersteunt Strategia de Nooteboom Group bij het ontwikkelen van haar strategie, merkpositionering en uitvoering van het integrale programma voor interne en externe communicatie. Na de succesvolle re-branding en ontwikkeling van een krachtig content platform wordt veel aandacht geschonken aan het verder ontwikkelen van de ondernemende cultuur van het bedrijf.

Na enkele moeilijke jaren, hervindt Nooteboom de weg naar boven. In 2015 ondersteunt Strategia de onderneming met het vinden van een onderscheidende positionering, gevolgd door het vaststellen van de ‘winning proposition’. De propositie werd mede bepaald na het vaststellen van de belangrijkste ‘needs and benefits’ van klanten,  een scherpe analyse van de concurrentie en het bepalen waar Nooteboom nu echt goed in is.

De re-branding die volgde was succesvol en profileerde Nooteboom terug als de autoriteit in de markt. De geïntegreerde aanpak van de marketingcommunicatie wordt gedragen door een intelligent contentplatform waarin de diverse tools als nieuwe website, corporate magazine, beurzen en pr slim op elkaar ingrijpen. Na een intern cultuuronderzoek worden de missie en waarden van de onderneming bijgesteld. Een ‘living the brand’ programma zorgt voor hogere betrokkenheid van de medewerkers en moet bijdragen aan een meer ondernemende cultuur van de organisatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *